1. Gegevens van de verkoper
xcap.nl is gevestigd aan de Bernard Zweerslaan 13, 6952BM Dieren. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer ….

2. Toepassing van de algemene verkoopvoorwaarden
Vanaf het moment dat je een bestelling op onze website plaatst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.

3. Geldigheid van producten en prijzen
xcap.nl richt zich op consumenten in Nederland en België. Je hebt een bezorgadres in Nederland of Belgie nodig om te kunnen bestellen. Op de website kun je producten die op voorraad zijn bestellen. Wij garanderen de prijzen van producten op voorraad voor 8 dagen. Wanneer een besteld product uitverkocht is, proberen wij dit zo snel mogelijk bij te bestellen en na te leveren. Wij stellen je op de hoogte wanneer dit het geval is bij je bestelling. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een groot aantal bestellingen van hetzelfde artikel in korte tijd. Als naleveren niet mogelijk is of te lang duurt, betalen wij het aankoopbedrag altijd terug.

4. Presentatie producten
De producten op onze website. xcap.nl beschrijven en presenteren we zo goed mogelijk zijn. Maar xcap.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onvolledigheid of fouten. Wanneer het geleverde artikel afwijkt van de beschijving op onze website, kun je het product ruilen. Wanneer vervanging of ruilen niet mogelijk is zal xcap.nl het betaalde bedrag geheel of gedeeltelijk terugbetalen.

5. Prijzen van producten
De prijzen op de website zijn in Euro (€), inclusief BTW. Wijzingen in het BTW tarief worden doorgevoerd zonder voorafgaande kennisgeving.

6. Bestellen en betalen
6.1: Bestellen
Om te kunnen bestellen heb je de volgende gegevens nodig: e-mailadres, voornaam en achternaam, afleveradres, e-mailadres en telefoonnummer. Als je een kortingscode of voucher hebt, kun je die tijdens het bestellen invoeren. Kortingen en vouchers worden niet achteraf terugbetaald. Door te bestellen verklaar je akkoord te gaan met de algemene verkoopvoorwaarden. En verklaar je dat de informatie die je hebt ingevoerd correct is en dat je de aankoop en betaling via internet kunt en mag doen. In het geval de door je ingevoerde gegevens (bestelgegevens, persoonlijke gegevens) onjuistheden bevatten, dien je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. In het geval dat wij onjuistheden vaststellen, behouden wij ons het recht voor de koop ongedaan te maken en de gemaakte kosten en herstelkosten op je te verhalen.

6.2: betalen
Op xcap.nl kun je met Ideal, Creditcard en Paypal en betalen. Om de veiligheid van alle betalingstransacties te waarborgen, gebruiken wij daarvoor beveiligde systemen, waaronder SSL. Bij betalingen met een creditcard worden de vertrouwelijke gegevens (zowel het 16-cijferig creditcardnummer als de vervaldatum en de CVC code) eerst gecodeerd en daarna direct doorgestuurd naar de server van de bank. Als de bestelling bevestigd is, dan wordt het betalingsverzoek real-time doorgevoerd naar de beveiligde online betalingsbeheerder. Deze stuurt een aanvraag tot toestemming aan het creditcard netwerk. De online betalingsbeheerder geeft vervolgens een elektronisch bewijs af, welke dient als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie.

IDEAL iDEAL is een online betaalmiddel, waarmee u kunt betalen via uw eigen bank. Alle Nederlandse banken ondersteunen Ideal.

CREDITCARD Nederlandse/Belgische MasterCard, VISA en American Express kaart. Dit gebeurt via een SSL-beveiligde server, die je creditcardgegevens versleuteld verstuurd. Creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen.

PAYPAL Paypal betalingen worden via de Paypal site verwerkt, waarna je terug kunt keren naar xcap.nl.

6.3 : Debiteurenbeleid
Wij houden ons het recht voor om een bestelling of levering niet uit te voeren als er betalingen van je openstaan of er sprake is van een betalingsgeschil.

7. Controle van bestellingen en betalingen
Om fraude te voorkomen doen wij, steekproefgewijs en wanneer daar aanleiding toe is, extra controles op bestellingen en betalingen. Daarbij kunnen we per e-mail om extra informatie vragen zoals: een bewijs van je woonadres, tenaamstelling van de bankrekening of bewijs dat op het afleveradres daadwerkelijk aan je geleverd kan worden. Met het accepteren van deze algemene voorwaarden, verklaar je deze aanvullende informatie op verzoek van xcap.nl aan te kunnen en zullen leveren en eventuele vertraging in levering door deze controles te accepteren.

8. Bezorging
Wij besteden veel zorg aan het verzenden en verpakken en werken met de gerenommeerde vervoerder PostNL.
Bestellingen van caps met eigen tekst of logo worden door ons atelier gefabriceerd en met ongeveer een week verzonden. PosNL is de vaste vervoerder van xcap.nl. Verzending vindt plaats op het risico van de besteller.
U kunt het pakker door middel van een Track & Trace code volgen. Na bevestiging van uw bestelling ontvangt u.
Wij besteden grote zorg aan het inpakken van uw bestelling. De producten worden in stevige dozen verpakt, die het vervoer goed kunnen doorstaan.

9. Bestellingen die niet door ons kunnen worden afgeleverd.
Dit gaat over pakketten die om één van de volgende redenen de geadresseerde niet hebben bereikt: 1. Als de geadresseerde onbekend is op dit adres, 2. Als het pakket niet is opgeëist, 3. Als het pakket door de geadresseerde geweigerd wordt, 11.1 Als de geadresseerde onbekend is op dit adres Het betreft hier pakketten die teruggezonden worden door de bezorger, met de melding “geadresseerde onbekend op dit adres”. Nadat wij je pakket hebben terugontvangen van de bezorger, nemen we contact met je op. Na je betaling van de extra verzendkosten, versturen wij het pakket nogmaals. Bij het herhaaldelijk retourneren van het pakket met de afmelding “geadresseerde onbekend op dit adres”, behouden wij ons het recht voor om de bestelling terug te betalen in plaats van opnieuw op te sturen. 11.2 : Pakket “niet opgeëist”. Het betreft hier pakketten die niet binnen de gestelde termijn zijn opgehaald door de klant op het postkantoor of het afhaalpunt. Nadat wij je pakket hebben terugontvangen van de bezorger, nemen we contact met je op. Na je betaling van de extra verzendkosten, versturen wij het pakket nogmaals. Bij het herhaaldelijk retourneren van het pakket met de melding “niet opgeëist” behouden wij ons het recht voor om de bestelling terug te betalen in plaats van opnieuw te versturen. 11.3 : Retour met afmelding “geweigerd”. Als een pakket bij aflevering geweigerd wordt, dan beschouwen wij dit als een vorm van terugsturen. Je kunt dan de retourprocedure volgen in deze voorwaarden opgenomen is. In het geval van retour met de afmelding “geadresseerde onbekend op dit adres”, “niet opgeëist” of “geweigerd”, kunnen wij de beschikbaarheid van de bestelde producten niet garanderen en kunnen wij genoodzaakt zijn om de bestelling terug te betalen als het (de) product(en) niet meer op voorraad is (zijn).

10. Aansprakelijkheid
Wij horen graag van je als we ons dienstverlening of productaanbod kunnen verbeteren. Wij doen ons best verbeteringen door te voeren en eventueel gemaakte en verwijtbare fouten te herstellen en in de toekomst te voorkomen. Daarnaast kun je aanspraak maken op de garanties van de door ons geleverde merken. Wij sluiten aansprakelijkheid uit voor situaties waarin hinder ervaren of schade geleden wordt door het bezoeken en gebruiken (invoeren gegevens, bestellen, betalen) van onze website, het bezorgen van producten en andere dienstverlening door ons. Daaronder vallen expliciet: storingen, aanvallen van buitenaf en besmettingen van computers met virussen en situaties van overmacht.

11. Intellectuele eigendom
Alle onderdelen van onze website, zowel qua techniek, beeld en geluid worden beschermd door de wetgeving ten aanzien van intellectueel eigendom. Iedere hyperlink waarmee een verbinding met onze website wordt gemaakt via framing methodiek, deep-linking en elke andere linkmethodiek is verboden. In ieder geval dienen alle links, stilzwijgend aanvaardt of niet, op ons verzoek verwijderd te worden.

12. Gepersonaliseerde producten
Door ons gepersonaliseerde producten (zoals petten of mutsen met geborduurde tekst of logo, kunnen niet geretourneerd of geruild worden. Wij doen er alles aan om het het gevraagde ontwerp zo dicht mogelijk te benaderen, maar toch zijn in het eindresultaat verschillen mogelijk. De klant zorgt ervoor dat de tekst of het logo op de producten vrij zijn van rechten van derden. De verantwoordelijkheid in geval van eventuele schendingen van het auteursrecht, het portretrecht of merkrecht of andere rechten van derden ligt volledig bij de klant. Door de bestelling te plaatsen verklaart de klant dat hij/zij xcap.nl vrijwaart van eventuele juridische gevolgen voor schending van rechten van derden en zal xcap.nl alle kosten terugbetalen die voortkomen uit juridische verdediging en andere schade door schending van rechten van derden.

Het Europese platform voor geschilbeslechting is hier te vinden. Op die website kunnen consumenten informatie vinden over hun rechten en wat zij kunnen doen als daar een meningsverschil over ontstaat.